en / Technical spectrum
Technical spectrum
Spectrum – a set, respectively group of elements or components of huge variety and diversity.
This is a definition of the word „spectrum“ given by one of many foreign word dictionary from publishing point of view. It is not a shoot at random but it is the expression suitable for what you can meet in this section. There are the articles of topics concerning injection pumps, combustion engines, fuel systems, repair industry and diagnostics, behind-the-scene of diesel engine manufactures and fuel systems manufacturers... Simply, there are the topics that smell diesel oil. The articles are assigned first of all to those who want to be well informed, more then cursorily, it means people, who want to know and learn many detailes about problems connected with diesel engines. Topics for discussion are many... This is why our section will be supplied step by step.
(Ne)kvalita nafty
Čo majú pivo a nafta spoločné? Okrem toho, že sú to azda najoblúbenejšie tekutiny medzi vlastníkmi vozidiel s naftovým motorom, nie je ich nikdy dosť! Pravdepodobne o ničom sa nevedie toľko polemík medzi motoristami, pracovníkmi servisov i predajcami náhradných dielov či samotných vozidiel ako o kvalite piva a… samozrejme, nafty.
Emulzná nafta- zmes vody a nafty
Svet je dnes plný extrémov... Na jednej strane je prítomnosť vody v nafte jav absolútne nežiadúci – a každodenná prax to aj potvrdzuje - a na strane druhej svet aktívne experimentuje s používaním nafty s prímesou vody ako alternatívnym palivom! Ktosi raz povedal: “Keby sa svet otočil hore nohami, veľa vecí by sa dostalo do správnej polohy“- a mal pravdu!
Vstrekovače Common rail: „šmejdy“ alebo „high-tech“ produkty?
V rozhovoroch majiteľov vozidiel so vznetovým motorom, ale aj pracovníkov servisov či predajcov náhradných dielov, sa možno bežne stretnúť s názormi vyjadrujúcimi nespokojnosť s kvalitou vstrekovačov systému Common rail toho či onoho výrobcu. Padajú výrazy ako: ...to sú „šmejdy“... rýchlo „odchádzajú“... nič nevydržia... . Takže čo sú vlastne schopné vydržať súčasné vstrekovače Common rail?
Do...! Omylom som natankoval-a benzín!
Bohužiaľ, stáva sa... Nezáleží na tom z akého dôvodu, no občas sa naozaj „podarí“ natankovať benzín do nádrže automobilu so vznetovým motorom. Ba čo viac, nájdu sa motoristi „starej školy" odchovaní na klasických radových vstrekovacích čerpadlách, ktorí zámerne dolievajú benzín do nafty v snahe znížiť jej bod filtrovateľnosti v zimnom období! V každom prípade platí, že benzín v nafte je problém...
BOSCH, CONTINENTAL, DELPHI, DENSO a STANADYNE verzus bionafta
Otázkou využívania alternatívnych zdrojov palív sa dnes zaoberá prakticky celý svet vrátane najvýznamnejších renomovaných svetových výrobcov vstrekovacích systémov pre vznetové motory. Piati najväčší svetoví producenti v tejto oblasti: Bosch, Continental AG (bývalý Siemens VDO), Delphi, Denso a napokon americký Stanadyne, nemôžu stáť bokom.
DELPHI opäť raz zvyšuje svoj technologický náskok
Skalní priaznivci vznetových motorov určite zaregistrovali informáciu z konca roka 2008 kedy firma DELPHI oznámila svetu nový kvalitatívny skok v oblasti vstrekovacích systémov dieselových motorov v podobe piezoelektrického vstrekovača 2. generácie DFI3...
Počas niekoľkoročného vývoja novej technológie piezoelektrického vstrekovania paliva vznetových motorov postaveného na platforme Common rail s tlakom až 2000 barov, spolupracovali inžinieri spoločnosti DELPHI s tímom odborníkov firmy DAIMLER.
Read More...Palivové aditíva a ich vlastnosti
Moderné, výkonné a presné palivové systémy vznetových motorov posledných rokov, robia súčasné automobily výkonnejšími, kultivovanejšími, úspornejšími a ohľaduplnejšími k životnému prostrediu. Na druhej strane, zavádzanie čoraz precíznejších systémov manažmentu dávkovania paliva, zvyšuje ich zraniteľnosť v podobe extrémnej citlivosti na znečistenie a kvalitu použitej nafty.
1-7 of 12 | Next Page » |