Služby

Kontrolujeme čistotu paliva!



Po prvýkrát u nás...

 V tejto rubrike odpovedáme na Vaše najčastejšie otázky prvého kontaktu, s ktorými sa stretávame. Určite medzi nimi nájdete odpoveď aj na tú Vašu...


PRAKTICKÁ RADA NA ÚVOD

Ak chcete skrátiť dĺžku opravy typu "...už včera bolo neskoro..." o jeden deň, začnite problém s vozidlom riešiť už predvčerom!

 

Koľko stojí oprava vysokotlakového čerpadla alebo vstrekovačov? Rôzne...

Je možné platiť formou faktúry? Nie...

Je možné platiť platobnou kartou? Áno...

Ako dlho trvá oprava čerpadla alebo vstrekovačov? Rôzne...

Testujete alebo opravujete čerpadlá/ vstrekovače na počkanie? Nie...

Testujete rotačné čerpadlá bez toho, aby ste ich predtým rozoberali? Nie...

Je opotrebované čerpadlo po jeho rozobratí (kontrole) a poskladaní do "pôvodného" stavu bez jeho opravy, resp. pretesnenia funkčné? Nie...

Opravujete automobily na počkanie? Nie...

Opravujete aj piezoelektrické vstrekovače? Nie...

Čistíte palivovú sústavu automobilu na počkanie? Nie...

Opravujete aj benzínové motory, respektíve benzínové palivové systémy? Nie...

Opravujete aj turbodúchadlá? Nie...

Opravujete aj kompresory klimatizácie? Áno...

Predávate aj náhradné diely palivovej sústavy na dieselové (naftové) motory? Áno...

Aká je dodacia lehota pre tovar, ktorý momentálne nie je na sklade? Rôzna...

Predávate aj palivové aditíva (prísady) do nafty? Áno...

Môžem čerpadlo alebo vstrekovače poslať zásielkovou službou? Áno...

Vykupujete aj používané a funkčné čerpadlá alebo vstrekovače? Áno...

Opravujete aj čerpadlá BOSCH VP44 PSG16 (OPEL 2.0 DTI 16V/ 2.2 DTI 16V, SAAB 9-5 2.2 TiD...) známe tiež ako "dvojpäticové"? Nie...

Opravujete vstrekovače vozidiel ISUZU Trooper 3.0 DTI, RENAULT Satis/ Espace 3.0 dCi alebo OPEL Monterey 3.0 L DTI so štvorvalcovým motorom 4JX1? Nie...

Prikladáte k testovaním dielom aj protokoly o skúške? Rôzne... 

Pracujete aj cez víkend? Nie...

Poskytujete záruku aj na opravené diely? Áno...

Ako sa k Vám dostanem?

Kam som sa to dovolal, prosím Vás?


Koľko stojí oprava vysokotlakového čerpadla alebo vstrekovačov?
Cena je rôzna, pretože vždy závisí od potrebného rozsahu opravy. Pokiaľ nevieme, ktoré diely bude potrebné vymeniť, nedokážeme Vám vyčísliť presnú cenovú ponuku! Konečnú cenovú ponuku Vám vieme stanoviť v prípade, že nám čerpadlo alebo vstrekovače doručíte a my ich otestujeme, prípadne rozoberieme.  Následne stanovíme potrebný rozsah a cenu opravy, ktorú Vám oznámime. Až po Vašom súhlase s cenovou ponukou a termínom opravy, pristúpime k samotnému repasovaniu (výmena poškodených dielov za nové) a nastaveniu podľa predpisu výrobcu. Ceny paušálnych poplatkov za niektoré štandardné úkony nájdete aj v našom cenníku práce.

 

Je možné platiť formou faktúry?
NIE. Akceptujeme iba hotovosť, platbu predfaktúrou a pri zasielaní tovaru využívame dobierky.

 

Je možné platiť platobnou kartou?
NIE,nemáme terminál

 

Ako dlho trvá oprava čerpadla alebo vstrekovačov?
Rôzne. V závislosti od prevedenia čerpadla či vstrekovačov, zložitosti opravy a dostupnosti náhradných dielov spravidla 2 až 5 pracovných dní.

 

Testujete alebo opravujete čerpadlá/ vstrekovače na počkanie?

NIE. Našou snahou je otestovať diely, pokiaľ to okolnosti dovoľujú, do 1 až 3 pracovných dní od ich obdržania. Je niekoľko dôvodov, prečo to nemožno urobiť okamžite:

  • testovanie dielov prebieha v poradí v akom prichádzajú! To znamená, že pred Vašim dielom máme spravidla množstvo ďalších od iných zákazníkov, ktoré je nutné otestovať. Je potrebné si uvedomiť, že aj zákazníci pred Vami chcú mať svoje diely opravené spôsobom „už včera bolo neskoro“!
  • testovanie niektorých modelov čerpadiel aj vstrekovačov v závislosti od druhu, môže trvať aj niekoľko hodín!
  • niektoré čerpadlá si vyžadujú radikálnejšiu prestavbu zariadenia na testovanie. Je preto pochopiteľné, že nie je možné takúto rozsiahlu prestavbu robiť niekoľkokrát za deň
  • chýbajúci náhradný diel čerpadla či vstrekovača, na ktorý je potrebné počkať.

 

Testujete rotačné čerpadlá bez toho, aby ste ich predtým rozoberali?
NIE. Takmer všetky rotačné čerpadlá je potrebné pred ich samotným preskúšaním v testovacej stolici čiastočne alebo úplne rozobrať. Sledujú sa najmä tieto skutočnosti:

  • stupeň znečistenia vnútorných priestorov- pri veľkom počte čerpadiel, ktoré ročne zkontrolujeme, sa často stretávame s čerpadlami v katastrofálnom stave, čo by mohlo viesť ku kontaminácii testovacej kvapaliny a následne k poškodeniu drahých testovacích zariadení
  • charakter mechanického poškodenia dielov čerpadla-  pri nekompromisných testovacích podmienkach kedy niektoré čerpadlá testujeme pri otáčkach, ktoré nie je možné nikdy vo vozidle dosiahnuť (až 6 000 ot/ min !) sa ľahko môže stať, že dôjde k devastačnej mechanickej poruche čerpadla a k jeho zničeniu
  • netesnosť čerpadla a stav tesnení- netesné čerpadlo alebo čerpadlo so starými, s tvrdnutými, nepružnými tesneniami, ktoré podľahli trvalej plastickej deformácii, začne tiecť počas testovania, a preto takéto čerpadlo nie je možné úspešne a zodpovedne otestovať
  • špecifické poruchy čerpadla- niektoré typy čerpadiel sa vyznačujú špecifickými a stále sa opakujúcimi rovnakými technickými poruchami (napr. zadieranie sa presuvníka predvstreku v obale čerpadla), ktoré je však potrebné pred samotným testovaním odstrániť. Inak by otestovanie nebolo možné vykonať.

    

     V tejto súvislosti je potrebné upozorniť, že u väčšiny rotačných čerpadiel často samotnej kontrole na stolici predchádza ich menšia či väčšia oprava z vyššie uvedených dôvodov. Až potom možno pristúpiť ku kontrole a nastaveniu čerpadla na skúšobnej stolici!

 

Je opotrebované čerpadlo po jeho rozobratí (kontrole) a poskladaní do "pôvodného" stavu bez jeho opravy alebo pretesnenia funkčné?

NIE. VYSOKOTLAKOVÉ PALIVOVÉ ČERPADLO JE HYDRAULICKÉ ZARIADENIE URČENÉ NA GENEROVANIE EXTRÉMNE VYSOKÉHO TLAKU, t.j. približne 800 až 1000-krát väčšieho ako je tlak v pneumatikách osobného vozidla a takmer 8-krát väčšieho ako tlak v hydraulickej brzdovej sústave!!!. Jeho absolútna tesnosť je preto životne dôležitá! Rozobratie vysokotlakového čerpadla a jeho opätovné poskladanie s využitím pôvodných tesnení s vyčerpanou schopnosťou plastickej deformácie, má za následok únik paliva netesnosťami, stratu tlaku a nefunkčnosť čerpadla.

 

Opravujete automobily na počkanie?
NIE.  Opravu, ako aj vykonanie fyzickej diagnostiky automobilu je potrebné vopred objednať v predstihu minimálne 5 pracovných dní. Oprava vozidla spojená s potrebou repasovania a otestovania čerpadla či vstrekovačov, trvá spravidla 3 pracovné dni. Ak sa počas opravy objaví vážnejší problém spojený s čakaním na náhradný diel, oprava môže trvať 5 až 7 pracovných dní. V skutočne extrémnom prípade akým je napríklad nemožnosť uvoľnenia zkorodovaných vstrekovačov z hlavy motora sa oprava može natiahnuť aj na dva týždne. V prípade fyzickej  diagnostiky (kontrola kompresných tlakov motora, stavu žeraviacich sviečok, chybových kódov riadiacej jednotky, rozsahu znečistenia paliva mechanickými nečistotami,  stavu turbodúchadla, tesnosti palivovej sústavy, kontrola vzduchového a palivového filtra, poistiek atď.) vykonávanej iba za účelom odhalenia poruchy bez potreby okamžitej opravy, si zákazník môže svoje vozidlo odviezť po 4-5 hodinách a dohodnúť si iný termín pristavenia auta na opravu.

 

Opravujete aj piezoelektrické vstrekovače?
Áno/nie záleži na výrobcovi. Všetky 
je možné  otestovať s cieľom zistiť základnú funkčnosť s

 

Čistíte palivovú sústavu automobilu na počkanie?
Nie. Kompletné vyčistenie palivovej sústavy je pracná procedúra spojená s úplnou demontážou palivovej nádrže z vozidla za účelom jej účinného vypláchnutia a odstránenia všetkých nečistôt. Demontáž a následná montáž nádrže je u väčšiny vozidiel pomerne pracný a časovo náročný  proces spojený s rozobratím veľkej časti interiéru alebo exteriéru vozidla, a preto je nereálne vykonávať čistenie palivovej sústavy na počkanie. Na vyčistenie si je potrebné vyhradiť obvykle dva pracovné dni.

 

Opravujete aj benzínové motory, respektíve benzínové palivové systémy?
Nie. Ako vyplýva z názvu našej spoločnosti špecializujeme sa len na opravu dieselových motorov, presnejšie ich palivového systému, a popritom aj na údržbu a servis klimatizácií vozidiel a opravu kompresorov výrobcov DELPHI a DENSO.

 

Opravujete aj turbodúchadlá?
Nie. Zaoberáme sa len opravou palivovej sústavy vznetových motorov,  výmenou rozvodovej sady motora, opravou a predajom klimatizačných kompresorov vrátane údržby a plnenia autoklimatizácie a odhalovaním elektronických a elektrických porúch na vozidle.

 

Opravujete aj kompresory klimatizácie?
Áno. Bežne opravujeme klimatizačné kompresory a spojky najznámejších svetových výrobcov ako Sanden, Delphi, Denso, ale aj menej známych producentov (Matsushita, Zexel a podobne). Oprava trvá spravidla 2-3 pracovné dni.

 

Predávate aj náhradné diely palivovej sústavy na dieselové (naftové) motory?
Áno. Na sklade máme cca 6 000 položiek (palivové filtre, žeraviace sviečky, diely vstrekovačov, vysokotlakových čerpadiel, aditíva...). Pri spotrebnom materiály ako sú palivové filtre, žeraviacie sviečky a podobne je potrebné uviesť buď produktové čísla uvedených dielov alebo presný model a ročník automobilu. PRI OBJEDNÁVANÍ ALEBO DOPYTOVANÍ NÁHRADNÝCH DIELOV VSTREKOVAČOV A ČERPADIEL JE POTREBNÉ UVIESŤ PRODUKTOVÉ ČÍSLA VSTREKOVAČA ALEBO ČERPADLA Z ICH IDENTIFIKAČNÉHO ŠTÍTKA PRÍPADNE TELESA. INFORMÁCIE O AUTE PRI IDENTIFIKOVANÍ TÝCHTO DIELOV VEĽMI ČASTO NEPOMÔŽU!!! Dôrazne upozorňujeme na skutočnosť, že väčšinu náhradných dielov čerpadiel a vstrekovačov je potrebné inštalovať v odbornej dielni, pretože po ich výmene musí takmer vždy nasledovať nastavenie alebo otestovanie čerpadla (vstrekovača) na autorizovanom zariadení!! Zároveň Vás upozorňujeme, že predané náhradné diely v žiadnom prípade neberieme späť pokiaľ už boli vybraté z originálneho obalu či dokonca namontované!!

 

Aká je dodacia lehota pre tovar, ktorý momentálne nie je na sklade?
Rôzna. Ak tovar nemáme na sklade, dodacia lehota pre väčšinu dielov BOSCH a DELPHI je 1 až 5 pracovných dní. Bohužiaľ, nájdu sa však aj výnimky (najmä niektoré diely značiek Continental (Siemens), Denso a Stanadyne), kedy dodacia lehota môže predstavovať aj 2 – 3 týždne.

 

Predávate aj palivové aditíva (prísady) do nafty?

Áno. V našej ponuke máme špičkové celoročné palivové aditívum PERFORMANCE FORMULA® od dlhoročného výrobcu rotačných vysokotlakových čerpadiel a vstrekovačov americkej firmy STANADYNE. Špecifická receptúra aditíva umožňuje jeho použitie do všetkých prevedení palivových sústav vrátane moderných Common rail systémov vznetových motorov osobných a nákladných automobilov, autobusov, poľnohospodárskych a stavebných strojov a mechanizmov, ako aj stacionárnych naftových motorov.

 

Môžem čerpadlo alebo vstrekovače poslať zásielkovou službou?
Áno. Popri osobnom doručení, môžete diely zaslať aj ľubovolnou zásielkovou službou. Najlepšie skúsenosti máme so službou UPS, DHL a podobne. Pokiaľ možno, neposielajte tovar poštou (zlé skúsenosti). V prípade čerpadiel, venujte zvýšenú pozornosť kvalitnému zabaleniu a vystuženiu tovaru v krabici proti samovoľnému pohybu! Rovnako dôležité je zbavenie čerpadla zvyškov nafty. Nezabudnite pridať stručný popis poruchy aj s Vašim telefónnym číslom, ako aj informáciu čo si želáte s dielom urobiť (iba otestovať, otestovať a opraviť, opraviť bez otestovania).  Našu adresu prevádzky nájdete v rubrike kontakt.

 

Vykupujete aj používané a funkčné čerpadlá alebo vstrekovače?
Nie. Možné je len cenové zvýhodnenie pri odovzdaní starého, ale ešte opraviteľného (!!) vstrekovača Bosch alebo Delphi pri kúpe nového vstrekovača identického typu. Piezoelektrické vstrekovače výrobcu Continental (bývalý Siemens) a Bosch, ako aj elektromagnetické vstrekovače firmy DENSO sú neopraviteľné z dôvodu neuvoľnenia náhradných dielov a opravárenskej technológie zo strany výrobcov. Z tohto dôvodu neodoberáme staré vstrekovače uvedených producentov ani pri kúpe nového vstrekovača.

 

Opravujete aj čerpadlá BOSCH VP44 PSG16 (OPEL 2.0 DTI 16V/ 2.2 DTI 16V, SAAB 9-5 2.2 TiD...) známe tiež ako "dvojpäticové"?
Nie. Bohužiaľ, výrobca sa rozhodol,  že uvedený typ zaradí do kategórie neopraviteľných čerpadiel. Ide o čerpadlá s produktovým číslom 0 470 504 200 až 0 470 504 227. K týmto rotačným čerpadlám výrobca neuvolnil žiadne náhradné diely ani testovacie predpisy, podľa ktorých by mohli byť otestované a  nastavené. Predmetné čerpadlo (označované tiež ako "dvojpäticové", pretože riadiaca jednotka čerpadla je vybavená dvomi zásuvkami) Vám nie je preto schopný opraviť žiadny autorizovaný servis BOSCH, čo v prípade poruchy znamená jedine kúpu nového čerpadla...

 

Opravujete vstrekovače vozidiel ISUZU Trooper 3.0 DTI, RENAULT Satis/ Espace 3.0 dCi alebo OPEL Monterey 3.0L DTI so štvorvalcovým motorom ISUZU 4JX1?
Nie. Ide o veľmi špecifický druh vstrekovačov (ident. č. 8971925963) ovládaných hydraulickým tlakom motorového oleja známych pod skratkou HEUI- Hydraulically actuated Electronic Unit Injection. Konštrukcia HEUI vstrekovačov bola vyvinutá a poprvýkrát uvedená na trh americkou spoločnosťou CAT ešte v roku 1993 v motoroch Navistar 7.3 L V8 ľahkých úžitkových vozidiel a vanov Ford. Uvedený typ vstrekovačov je konštrukčnou kuriozitou medzi vstrekovačmi pre osobné automobily a nepatria v Európe (narozdiel od severnej Ameriky) medzi masovo rozšírené produkty. Naše testovacie zariadenie neumožňuje otestovanie žiadnych HEUI vstrekovačov.

 

Prikladáte k testovaním dielom aj protokoly o skúške?
Áno. Avšak bohužiaľ, nie je to možné u všetkých čerpadiel či vstrekovačov.


Pracujete aj cez víkend?
Nie. Podrobnosti nájdete v rubrike kontakt.

 

Poskytujete záruku aj na opravené diely?
Áno. Jeden rok na opravované diely a prácu, dva roky na nové diely.

 

Ako sa k Vám dostanem?
Presnú mapu v troch rôznych prevedeniach nájdete v rubrike kontakt.

 

Kam som sa to dovolal, prosím Vás?

Tu je firma AGÁT DIESEL...

 

Návrat hore

Vytlačiť stránku

Bosch
Delphi
Stanadyne
Continental
Denso
Motorpal